Naše prvé kroky tak vedú k poznaniu dieťaťa. Sledujeme úroveň rečového prejavu, imitačných, herných zručností, receptívnych, sociálnych schopností dieťaťa. Venujeme pozornosť problémovému správaniu, ktoré neskôr nahrádzame funkčným správaním dieťaťa.
S rodičmi dopĺňame informácie o dieťati. Zisťujeme ako fungujete doma, aby sme vedeli pripraviť program „ na mieru“.
Počas prvých stretnutí, sa nielen testujeme, ale aj cez hru budujeme kontakt. Pre nás je to veľmi dôležité, lebo tak nájdeme posilnenia dieťaťa, s ktorými budeme ďalej pracovať.
Tieto ciele sú hranice/medzníky, ktoré s dieťaťom ideme postupnými krokmi dosiahnuť. Je dobré mať stanovený cieľ, lebo tak vieme kam s dieťaťom smerujeme.
Cez konkrétne úlohy postupne učíme zručnosti z programu, napĺňame ciele a dávame si ďalšie ciele.