Ak chceme aby dieťa poznávalo svet, potrebuje mať okolo seba podnetné prostredie,
ktoré mu umožní kráčať vpred.

Napíšte nám

V našom centre sa snažíme pracovať s dieťaťom tak, aby sa všestranne rozvíjalo. Na to, aby sme spoznali, aké zručnosti treba dieťa učiť, nám pomáhajú testy verbálneho správania, osobný rozhovor s rodičom, prípadne odporúčania lekárov, psychológov a iných odborníkov.

Cesta k individuálnemu plánu

1.

Testujeme zručnosti, pozorujeme dieťa:

Naše prvé kroky tak vedú k poznaniu dieťaťa. Sledujeme úroveň rečového prejavu, imitačných, herných zručností, receptívnych, sociálnych schopností dieťaťa. Venujeme pozornosť problémovému správaniu, ktoré neskôr nahrádzame funkčným správaním dieťaťa.

1.
2.

Rozhovor:

S rodičmi dopĺňame informácie o dieťati. Zisťujeme ako fungujete doma, aby sme vedeli pripraviť program „ na mieru“.

2.
3.

Vytvárame vzťah s dieťaťom:

Počas prvých stretnutí, sa nielen testujeme, ale aj cez hru budujeme kontakt. Pre nás je to veľmi dôležité, lebo tak nájdeme posilnenia dieťaťa, s ktorými budeme ďalej pracovať.

3.
4.

Určujeme dlhodobé a krátkodobé ciele:

Tieto ciele sú hranice/medzníky, ktoré s dieťaťom ideme postupnými krokmi dosiahnuť. Je dobré mať stanovený cieľ, lebo tak vieme kam s dieťaťom smerujeme.

4.

Realizácia cieľov:

Cez konkrétne úlohy postupne učíme zručnosti z programu, napĺňame ciele a dávame si ďalšie ciele.

5.

Našou hlavnou myšlienkou je poskytnúť rodičom informácie o tom, ako učiť, vychovávať, komunikovať  a porozumieť si tak, aby ich dieťa bolo neskôr schopné zvládnuť integráciu do škôlky, školy a vedelo fungovať v kolektíve medzi svojimi spolužiakmi.