Verbala centrum poskytuje
terapeuticko-vzdelávací priestor, kde sa spoločne budeme stretať pri konzultáciách a terapiách.
Hlavnou úlohou je pomôcť rodičom, aby lepšie rozumeli potrebám dieťaťa, dokázali ho učiť nové úlohy a zvládli vstup a začlenenie dieťaťa do školského prostredia.
o Verbale
Verbala centrum vzniklo na základe
potreby vzdelávania, poradenstva a pomoci
pre rodičov detí s postihnutím alebo ohrozením vo vývine.
Porozumenie, prijatie, individuálna pomoc a podpora celej rodiny sú základné hodnoty, ktoré v našom centre chránime a napĺňame.
Spoločne vytvárame priestor pre podporné a sociálne aktivity s cieľom dosiahnuť širšiu inklúziu detí v spoločnosti.
o nás
Každé dieťa sa môže plnohodnotne rozvíjať vtedy, ak vie dať najavo svoje potreby a rodičia tieto potreby vidia, vnímajú a napĺňajú.
Ak sa dieťa vyvíja počas prvých mesiacov a rokov nerovnomerne, potrebuje stimulovať oslabené funkcie, aby sa vhodnými podnetmi posunul jeho vývin vpred.
Pri práci s deťmi používame overené techniky a metódy, ktoré sa využívajú doma a v zahraničí. Dôraz kladieme na aplikovanie behaviorálnych princípov (správania),
prácu s odmeňovacím systémom, poznanie záujmu
dieťaťa a cez pozitívny prístup učíme dieťa zručnosti, ktoré potrebuje pre svoj život.
Môžem vás kontaktovať aj keď nemáme diagnózu ?
Naše služby sú určené pre všetkých, ktorí vnímajú, že potrebujú pomôcť. Ak máte obavu, podozrenie, prípadne prežívate rôzne konflikty a problémy, ktoré so svojím dieťaťom nezvládate môžete nás kontaktovať. Poskytujeme poradenstvo aj pre tých rodičov, ktorí zatiaľ nenavštívili žiadnych odborníkov a nevedia, kam ísť a ako sa orientovať pri hľadaní odbornej starostlivosti.
Venujete sa len predškolákom alebo
aj s menším deťom?
Ak cítite, že sa potrebujete poradiť, nie ste si istá vývinom vášho batoľaťa, sme tu aj pre vás. Vieme si s vami dohodnúť stretnutie a porozprávať sa, prípadne dať odporúčania a tipy ako podporiť vývin dieťatka. Vždy je lepšie prísť skôr, než zostať v neistote a čakať, čo bude ďalej.
Naše dieťa je v porovnaní s jeho rovesníkmi vývinovo oneskorené.
Stretávame sa s názorom,
že treba počkať a dieťa samo dobehne zameškané.
Stačí čakať a sledovať zmeny vo vývine?
S týmto pohľadom sa (žiaľ) stretávame u veľa detí- najmä menších detí. Rodičia dostanú odpoveď, že sa to po treťom roku zmení, dieťa dobehne zameškané, naučí sa rozprávať a teda nie je potrebné zaťažovať ho podpornými programami. Osobne mám skúsenosť s tým, že ak sa začne pracovať s menším dieťatkom a správne sa podporí jeho vývin, tak o to menej starostí a intervencií dieťa potrebuje vo vyššom veku. Práve vhodným pedagogickým pôsobením sa dieťa otvorí k poznávaniu, dostane potrebnú stimuláciu a to mu pomôže sa výrazne posunúť vpred.
Je k nastaveniu terapeutického
programu nutná
diagnóza dieťaťa?
Pracujeme s deťmi, ktoré si prechádzajú rôznymi vyšetreniami a nemajú v začiatkoch našej spolupráce konečnú diagnózu. Máme vlastné testy, ktorými zistíme úroveň zručností a to nám stačí k nastaveniu individuálneho programu. Nechceme čakať (rok/dva) než budeme vedieť diagnózu. Uvedomujeme si, že každý deň je pre dieťa dôležitý pre učenie sa nových zručností a nechceme tento čas stratiť čakaním na diagnózu. Pozeráme na dieťa cez prejavy správania a s tými ďalej pracujeme v terapeutických stretnutiach.
Aký najčastejší okruh
klientov máte vo
vašom centre?
Najčastejšie pracujeme s deťmi s: s oneskoreným psychomotorickým vývinoms narušenou komunikačnou schopnosťous ADHD, poruchou pozornostis vývinovými poruchami (autizmus, Aspergerov syndróm,.....atď. ) so špecifickým narušeným vývinom reči
vývinová dysfázia )
s problémovým správaním nezrelé deti, ktoré potrebujú podporiť oslabené funkcie